Flash ActionScript Bilgi Yarışması Yapımı

Paylaş

Bu dersimizde Flash CS5 kullanarak bir bilgi yarışması daha yapacağız. Bir önceki uygulamamızda istatistik kısmını yapmamıştık. sadece doğru cevabı verirsek ileri butonu çıkıyordu ve bir sonraki soruya geçiyorduk. Bu sefer her cevabı tıkladığımızda bir sonraki soruya geçilecek ve en sonunda kaç soruya doğru cevap verdiğimizi, kaç soruyu yanlış cevapladığımızı ve puanımızı verecek.

İstatistik sayfamızın tasarımı şu şekildedir.

istatistik

Kodlar şu şekildedir.

Karşılama Ekranımız

1. soru

2. soru

3. soru

4. soru

5. soru

istatistik ekranı. Burada sahneye dinamik metinler ekleyerek sonuçları bu metinlerin içerisine yazdırdık.

Öğrencilerin derste yaptığı uygulamalar;

ATL 11A Esra Darılmaz:

Get Adobe Flash player

ATL 11A Mert YILMAZ :

Get Adobe Flash player

ATL 11A Rabia Binici :

Get Adobe Flash player

3.484 views

Gelen Aramalar:

  • flashta soru cevap oyunu kodları (1)

Flash ActionScript Bilgi Yarışması Yapımı” için 22 yorum

  1. Hocam merhabalar ben adam asmaca oyunu yapmak istiyorumda kullanıcı soruyu yanlış yaptığında kafası çizilsin mesela onu nasıl yapabiliriz bir türlü yapamadım onu

    1. önceden asılacak adamı parça parça çizer görünürlüğü false yaparsınız. her soruda uanlış cevap verirse bir parçanın görünürlüğünü true yaparak halledilebilir.

  2. doğru yanlış kısmında puan yazan yeri buton mu yapacaz text yazdığımızda nasıl yazcaz 0 mı başka bir şeymi

    1. puan yazan kısma puanı yazdırmak için dinamik metin olarak ayarlamanız gerekli. dinamik metin yapar ve atıyorum ismini de sonpuan olarak belirlerseniz sonpuan.text = ….. yazdığınızda o dinamik metin kısmına eşittirin sağ kısmındaki değer yazılır.

    1. butona kod yazarsınız ve her buton tıklandığında bir metin alanına doğru cevabı yazdırabilirsiniz.

    1. sorunsuz çalışmakta bazen öyle bazen böyle çalışıyorsa kodlamada bir hata yapmış olabilirsiniz.

    1. kodlarda bir noktayı atlamış olabilirsiniz. zira kodlar çalışyıro ve tüm öğrencilerim bu şekilde kodladığında bireysel hatalar oluşursa düzeltiyoruz. öğretmeninizden yardım isteyin yada fla gönderin bakayıım

    1. rastgele sayılar tutturarak if komutu ile rast gele seçebilirsiniz. Bu durmda epey iyi kod yazmak gerekli ki bilgisayar aynı sayıyı tekrar tutmayacak ve her seferinde arklı sorular gelecek.

    1. Kodları çalışma alanında boş bir yere tıklayarak yazacaksınız. As 2.0 da nesne içine yazılıyordu.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir