Flash CS5 ActionScript ile Hesap Makinesi Yapımı

Paylaş

Bu dersimizde basit bir hesap makinesi yapacağız. İki adet TEXTINPUT’tan alınan sayılarla 4 işlem yapılacaktır. İşlem seçimi için RADIOBUTTON kullandık. TEXTINPUT ve RADIOBUTTON’ları eklemek için pencere menüsünden bileşenleri seçin ve çıkan pencerede user interface (Kullanıcı arabirimi) kısmından gerekli bileşenler sahnenize alın ve istediğiniz tasarımı yapın.

restricBurada isterseniz textinputların giriş kısmını sınırlandırabilirsiniz. Yani sadece sayı girilsin ki program sırasında hata oluşmasın istiyorum. Bunu için textinput’u seçin ve özellikler panelindeki  bileşen parametleri kısmında bulunan restrict alanına 0-9 yazın. Böylece textinput içerisine sayı dışında bir giriş yapılamaz.  Gerekli tasarımı yapınca tüm nesneleri adlandırmak gerekli. uygun biçimde adlandırma yapın.

Kodları incelediğinizde benim nasıl adlandırdığımı muhtemelen anlayacaksınız. Programın nasıl çalıştığı ile ilgili açıklamaları kodların içerisine yazdım. Eğer kafanıza takılan bir konu olursa yorum kısmında sorabilirsiniz.

Uygulama:

Get Adobe Flash player

Uygulamanın kodları:

Normalde textinputların içerisine girilen bilgiler metin olarak işlenir. Biz burada metinlere değil sayılara ihtiyaç duyuyoruz ve oradan gelen bilgiyi sayıya çevirmemiz gerekir.

Bu kod satırında bulunan parseFloat textinputtan gelen metin bilgisini sayıya çeviriyor.

2.131 views

Gelen Aramalar:

  • flas hesap makinesi yapımı (2)
  • flash hesap makinesi yapma (2)
  • hesap makinesi kod adobe flash (2)
  • flash da basit hesap makinesi (1)
  • flash hesap makinesi yapımı (1)
  • flash ile hesap makinesi (1)
  • flashda actionscript ile form yapımı (1)

Flash CS5 ActionScript ile Hesap Makinesi Yapımı” için 3 yorum

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir